Ta strona służy gromadzeniu pomysłów dotyczących różnej formie wprowadzania w życie e-biznes'u, które można by zastosować i udoskonalić w kontakcie z czytelnikami tego bloga. Jeżeli chcesz, aby ta strona była na bieżąco aktualizowana proszę o zapoznanie się z jedną z trzech reklam zamieszczonych na tym blogu oraz dopisz swój komentarz do konkretnych postów w celu rozwinięcia dla pozostałych czytelników.


czwartek, 12 maja 2011

Autoresponder

Biznes internetowy jest specyficzna formą biznesu. Z własnego doświadczenia już wiem, że wymaga wiele nauki. Sam zaczynałem od zera nie mając właściwie żadnego pojęcia o tym. Każdego dnia uczyłem się czegoś nowego i zdobywałem niezbędne doświadczenie. Praktycznie bez żadnego wkładu finansowego stworzyłem bardzo duże listy osób gotowych płacić za moje produkty. Stworzenie teraz takiej listy od zera zajmuje mi naprawdę niewiele czasu.

Autoresponder – czym jest i co daje?

Najważniejszym, ważniejszym od strony WWW, narzędziem e-biznesu jest wielokrotny autoresponder. Nie newsletter, nie e-zin, ale wielokrotny autoresponder. Nie ma drugiego narzędzia, które potrafi w pełni automatycznie i tak skutecznie przekazać klientowi tak wiele informacji. Strona WWW ma tę wadę, że przeczytanie jej w całości za jednym zamachem jest praktycznie niemożliwe, a regularne powroty by doczytać do końca zawartość to sporadyczne przypadki. Wielokrotny autoresponder pozwala przekazać klientom dowolną ilość informacji za pomocą serii e-maili niosących znośną dla czytelników ilość treści. E-maile te są wysyłane
automatycznie w żądanych odstępach czasu. Newsletter również nie jest idealny ponieważ jego wadą jest to, że nowi uczestnicy nie otrzymują wcześniejszych zawartości, które bardzo często nadal są aktualne. W rezultacie im dłużej prowadzimy taki newsletter, to tym mniej dowiedzą się nowi uczestnicy. Wielokrotny autoresponder pozwala na automatyczne, cykliczne wysyłanie archiwalnych, lecz ciągle aktualnych, zawartości newslettera nowym czytelnikom. Wielokrotny autoresponder jest rozwiązaniem na podstawowy problem internautów – brak czasu. Internauci coraz mniej czasu spędzają na stronach WWW, skanują je tylko zamiast czytać. W rezultacie siła Twojego przekazu marketingowego słabnie w zastraszającym tempie. I tu bardzo pomocny jest autoresponder ponieważ:

1. Dociera z informacją bezpośrednio do skrzynki internauty.
2. Jednorazowo przekazuje ograniczoną, akceptowalną przez czytelnika partię informacji, najlepiej około 500 słów.
3. Poprzez odpowiednie ustawienie częstotliwości wysyłania e-maili, kontakt z internautą jest ciągły, ale nie natarczywy. W ten sposób wzmacnia się relacje i rośnie szansa na sprzedaż/współpracę.

Ponadto taką kolejkę e-maili można raz dobrze zdefiniować i od tego momentu wszystko dzieje się automatycznie. Dobrze zaplanowane serie potrafią poprawnie funkcjonować i przynosić zyski nawet przez kilka lat. Wielokrotny autoresponder to niezwykle użyteczne narzędzie w e-biznesie. Wielu marketerów (wraz ze mną) uważa je za najważniejsze narzędzie w emarketingu. Z tego narzędzia powinien korzystać każdy e-biznes, którym w internecie chcemy osiągnąć realne korzyści.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz