Ta strona służy gromadzeniu pomysłów dotyczących różnej formie wprowadzania w życie e-biznes'u, które można by zastosować i udoskonalić w kontakcie z czytelnikami tego bloga. Jeżeli chcesz, aby ta strona była na bieżąco aktualizowana proszę o zapoznanie się z jedną z trzech reklam zamieszczonych na tym blogu oraz dopisz swój komentarz do konkretnych postów w celu rozwinięcia dla pozostałych czytelników.


poniedziałek, 9 maja 2011

Recepta na sukces w biznesie.

Czasami pewnie wydaje Ci się, że nie możesz zacząć zarabiać konkretnych pieniędzy, bo nic nowego nie jesteś w stanie wymyślić. Masz wrażenie, że wszystko zostało już zrobione i nie masz szans. Czasami jednak ten "cudowny" pomysł przychodzi. Myślimy sobie wtedy: "No tak teraz w końcu podbiję świat". Zaczynamy inwestować w ten pomysł swoje czasami ostatnie środki, zadłużamy się, a finalnie okazuje się, że to wielka klapa, bo nikt nie chce kupić produktu/usługi...

Stwórz trwały, dochodowy biznes i zacznij zarabiać!!!

Niedawno natknąłem się u siebie w mieście na szkolenie o dumnie brzmiącej nazwie
„Od pomysłu do sukcesu”. Dlatego teraz chcę trochę rozwinąć ten temat - jak to właściwie powinno funkcjonować, by ten sukces osiągnąć. Prawie wszystkie osoby, które rozpoczynają biznes, robią to w jeden bardzo szczególny sposób. Zaczynają od pomysłu na biznes, lub od pomysłu na produkt. Najczęściej to się zaczyna właśnie od pomysłu na produkt lub usługę, a bardzo rzadko jest to pomysł na biznes. To drugie od produktu lub usługi różni się tym, że biznes to jest to cały system. Większość osób, które zaczynają biznes robią to w następujący sposób: jest jakiś pomysł, co w ich przekonaniu jest to świetny pomysł lub przynajmniej dobry. Możliwe, że przeprowadzą jakieś badanie sprawdzające, czy kogoś to zainteresuje. Takie badanie zwykle wygląda tak, że spytają paru znajomych, lub gdzieś coś podejrzą i uważają, że będzie na to zainteresowania. Tak właśnie na ogół wygląda sposób rozpoczynania biznesu, ale to jest ten zły sposób rozpoczynania jakiegokolwiek biznesu! Nie jest tak, że wyczytałem takie informacje z „podręcznika dla akwizytora”, lecz wiem to na podstawie własnego doświadczenia, a także doświadczeniu osób, które na biznesach „zjadły zęby”. Jedną z lepszych strategii jest wymyślić jakiś produkt lub usługę, dać to ludziom za darmo, tak aby się do tego przyzwyczaili i po jakimś czasie pobierać opłaty za jakieś wartości dodane. Ta strategia działa wtedy, kiedy jest wynikiem czegoś innego, a nie wtedy kiedy się od niej zaczyna. Statystycznie tak wiele osób postępujących w ten sposób nie odnoszą sukcesu, że takie podejście jest skazane na porażkę. Aby stworzyć biznes skazany na sukces, należy skorzystać z metody, która na pozór jest banalnie prosta. Sęk w tym, ze ta metoda jest czasochłonna i wymaga zaangażowania, ale niewątpliwie działa. Jeżeli liczysz na tak zwany „złoty strzał”, „złoty sposób”, myślisz, że coś zrobisz i zarobisz na tym mnóstwo pieniędzy, to wiedz, że nie tylko Ty tak masz, ale zjawisko takie jest bardzo powszechne. Niestety takiej „magicznej” metody nie ma. Jeżeli chcesz mieć biznes na lata, który jest skazany na sukces, to nie znaczy, ze już dziś będziesz bogaty, ale znaczy jedno, że zadziała i stanie się niezniszczalny, będzie prosperował nawet, jeśli produkt czy usługa okażą się niewypałem. Receptą na niezniszczalny biznes jest kanał dotarcia do potencjalnych klientów. Kanał dotarcia to jest lista adresowa lub popularny serwis. Lista adresowa jest niewątpliwie lepszy kanałem dotarcia, bo masz na nim większą kontrole, możesz bezpośrednio dotrzeć wtedy, kiedy chcesz do odbiorców. Kluczem do opracowania dochodowego biznesu jest stworzenie kanału dystrybucji, dopiero potem sprawdzenie potrzeb osób w tym kanale i poznanie sposobu sprzedawania tym osobą. To jest metoda na długotrwały i stabilny biznes, praktycznie jedyna i skuteczna metoda. Lista adresowa jest bezwzględnie pierwszą rzeczą, od jakiej powinno się zacząć, jeżeli myśli się o odniesieni sukcesu w biznesie. Oczywiste jest, że bardziej pasjonujące jest tworzenie produktu czy pracowanie nad pomysłem, a budowanie kanału sprzedaży jest mniej przyjemne. Jednak na rozpoczęcie działania od drugiej strony, trzeba mieć stały dochód z czegoś innego, tak, aby stać Cię było by czekać kilka lat, aż zaczniesz zarabiać, co w takim przypadku nie jest gwarantem. Dlatego tak ważną rzeczą jest by rozpocząć od stworzenia listy adresowej. Jeżeli chcesz zrobić biznes, musisz nauczyć się tworzyć listę adresową, najlepiej jak to będzie lista adresowa wysokiej jakości. To znaczy, że nie wystarczy po prostu zbierać kontakty „na pałę”, lecz musisz nauczyć się budować z osobami na liście relacje. Musisz podejść do tego z tej strony, by wiedzieć, że masz przed sobą żywych ludzi i masz coś do nich powiedzieć, aby przekonać ich do siebie. Jeżeli nauczysz się tworzyć kanał dystrybucji oraz relacje, będziesz niezniszczalny w swojej branży. Jeżeli od tego zaczniesz i się tego nauczysz, to Twój biznes będzie trwał 10, 15, 20 lat, bo to jest tak naprawdę klucz do trwałego i solidnego biznesu. Jeżeli masz pomysł na biznes, ale nie masz grupy dotarcia, nie masz zbudowanych relacji, to tak naprawdę mając sam pomysł na biznes, nic nie masz. Pomysł na biznes w późniejszej fazie rozwoju bardzo pomaga, ale jeżeli nie umiesz stworzyć listy adresowej wysokiej jakości, to niestety prawda jest taka, że masz marne szanse na odniesienie sukcesu.

Zapraszam do wspólnego tworzenia listy adresowej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz