Ta strona służy gromadzeniu pomysłów dotyczących różnej formie wprowadzania w życie e-biznes'u, które można by zastosować i udoskonalić w kontakcie z czytelnikami tego bloga. Jeżeli chcesz, aby ta strona była na bieżąco aktualizowana proszę o zapoznanie się z jedną z trzech reklam zamieszczonych na tym blogu oraz dopisz swój komentarz do konkretnych postów w celu rozwinięcia dla pozostałych czytelników.


środa, 11 maja 2011

Siła bloga...

Jeśli w jakikolwiek sposób działasz w sieci, blog będzie Ci służył na wiele sposobów. Jeśli chodzi o odwiedziny, to:

1. Google uwielbia serwisy, które są często aktualizowane i cały czas rozwijane. A do tego skupiają się na 1 temacie. Znasz lepsze rozwiązanie pod tymi względami, niż blog? Ja nie znam (forum jest gorsze). Jeśli będziesz pisać np. co 2-5 dni na blogu, a komentarze będą pojawiały się niemal każdego dnia (plus Twoje odpowiedzi), to w oczach Google Twój serwis będzie nieustannie się rozwijał, zmieniał, aktualizował. Efekt? Wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. I? Więcej odwiedzin.

2. Pisząc bloga, z czasem zaczniesz mieć coraz więcej stałych czytelników. Do tego nieustannie będą pojawiali się nowi. Ludzie zaczną Cię kojarzyć: "To ten od...". Zacznie się również polecanie, marketing szeptany. Efekt? Większa popularność bloga = więcej odwiedzin.

Być może powiesz teraz: "Zaraz, zaraz, ale ja mam sklep internetowy! Po co mi jakiś blog?". Jeśli masz sklep, tym bardziej musisz prowadzić bloga! Blog ekspercki jest jedną z najlepszych metod na:

1. Zaplecze pozycjonerskie. Oczywiście 1 blog to za mało, żeby wypozycjonować inny serwis (np. sklep) na popularne frazy. Ale od czegoś trzeba zacząć. Linki z bloga powiązanego tematycznie z Twoim sklepem będą miały olbrzymią moc. Olbrzymią!!!

2. Budowanie opinii eksperta w danej dziedzinie. Ekspert = zaufanie, autorytet. Po przekierowaniu z bloga na sklep, Twoi użytkownicy będą bardziej skłonni do zakupu.

3. Wzrost liczby odwiedzin na sklepie. Mój znajomy swego czasu miał na sklepie jakieś 200 odwiedzin dziennie, z czego 1/3 pochodziła z przekierowania z bloga. Co oznacza przekierowanie z bloga? Po prostu we wpisach na blogu umiejętnie i dość subtelnie promujesz swój sklep umieszczając linki w treści.
Oczywiście posiadanie bloga eksperckiego daje o wiele więcej korzyści, niż te podane wyżej. Mając świadomość, że jednym z najlepszych sposobów na zapamiętanie czegoś jest powtarzanie, powtórzę z uporem maniaka: załóż i prowadź bloga.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz